|
||
|
|
Kompetensprofil - Arne
Bakgrund som problemlösare, utvecklare, strateg, affärsstöd på komplexa verksamhetsstödjande IS/ICT-lösningar inom stora företags telefoni. Van att hantera relationer med storföretagskunder, leverantörer, återförsäljare. Erfarenhet inom företagsekonomi och av att driva bolag. Master inom Informatik med fokus på verksamhetsstrategiska nyttor via samordning av verksamhetsledning och strategisk ledning inom IS/ICT. En omfattande erfarenhet från IS/ICT-domänerna inom Enterprise Architecture – samt Civilekonom. En mångsidig och bred kombination som bildar en bra grund för att fungera väl i en professionell roll inom verksamheter där förmåga att framgångsrikt skapa och understödja organisations-överskridande samverkan, dialog och förståelse utgör en väsentlig framgångsfaktor. Jag har haft många roller - introduktion av nya produkter, problem management och incident management, change management, produktförvaltning, utvecklat programkod och produkter, utbildning, affärsstöd, konsult, systemarkitekt, verksamhetsutvecklare. Från 1980 och framåt har jag jobbat som teknisk specialist med system inom processindustri och med IS/ICT-lösningar inom Företagstelefoni. Jag har utbildat, coachat och fungerat som generell problemlösare för kunders verksamhetsansvariga, för kunders IS/ICT-experter och strateger, för egna säljare/SQM:er/affärsstöd samt för egna tekniker. Under flera perioder har jag arbetat på uppdrag av Ericsson med olika utvecklingsprojekt inom områden där jag har haft speciella kunskaper. Genom åren har jag jobbat med flera av Sveriges stora företagskunder som har företagstelefonilösningar baserade (främst) på Ericssons produkter, till exempel Volvo, Polisen, SAS, CSN, SJ, Folksam, Handelsbanken, ABB, Försäkringskassan och Riksskatteverket. Jag har även stor erfarenhet av att jobba med små och medelstora företag, främst då företag med tunga callcenter eller contact centerverksamheter. |